۱۳۹۴ آذر ۴, چهارشنبه

هشدار بخش سایبری سپاه: بازداشت روزنامه‌نگاران ادامه خواهد یافت

علیرضا رحمانی، سخنگوی فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار یادداشتی روزنامهنگاری را "پوشش مناسبی برای جاسوسی" دانست و به "کسانی که احساس میکنند توانستهاند خیانتهای خود به ملت را پنهان نمایند" هشدار داد نوبت به دستگیری آنها هم خواهد رسید.

در حال حاضر چهار روزنامهنگار از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به اتهام همکاری با "دولتهای متخاصم غربی" دستگیر شدهاند. این اقدام با اعتراض حسن روحانی و چند نماینده مجلس مواجه شد.

اما "گرداب" وبسایت رسمی "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" با انتشار این یادداشت از دستگیری روزنامهنگاران دفاع کرده و آنها را "همکاران مسعود بهنود" -روزنامه نگار مقیم لندن- نامیده است.

در بخشی از یادداشت سخنگوی فرماندهی امنیت سایبری سپاه آمده است: "به افرادی که شیفته خدمت به فرماندهان غربی خود هستند، این نکته یادآوری میگردد که عاقبت پادویی شما، نتیجهای جز سنگینتر کردن سیاهه خیانتهایتان به ملت بزرگ ایران در بر نخواهد داشت. هموطنانِ سردرگم؛ فراموش نکنید زمستانها میروند و روسیاهی برایتان خواهد ماند."

این مقام سپاه با مشابه دانستن پرونده روزنامهنگاران دستگیر شده با بازداشت گسترده روزنامهنگاران در بهمن و اسفند ۱۳۹۰ (موسوم به پروژه چشم روباه)، جیسون رضائیان را نیز "جاسوس نوین و باکلاس" در پوشش روزنامهنگار معرفی کرده است.



http://m.ir.voanews.com/a/iran-journalists-arrested/3073265.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر