۱۳۹۴ دی ۱۲, شنبه

تبشیر: کار همۀ ایمانداران


در هر فعالیت بشارتی کلیسایی، حمایت تک تک ایمانداران به نحوی از انحاء مورد نیاز است. برخی از روشهای حمایت شما از کلیسایتان عبارتند از:
۱- بشارت رو در رو
یعنی صحبت مستقیم با مردم با هدف هدایت ایشان به سوی مسیح، یا دعوت آنان به گرویدن به مسیح. اساس تبشیر عبارت است از: اعلام پیام انجیل، شهادت دادن در مورد عیسی، جذب مردم به سوی او، و شاگردسازی. این امر می تواند به صورت گفتگوی دو نفره بین مبشر و شخص شنونده باشد، یا اینکه مبشر در مورد طریق نجات به گروهی از حقجویان بعد از جلسه بشارتى توضیحاتی بدهد.
۲- تبشیر از طریق دوستی
این روشی است غیرمستقیم از طریق برقرار کردن دوستی با علاقهمندان. می توانید ایشان را برای صرف چای و شیرینی یا شام دعوت کنید، یا طریقی برای کمک به ایشان بیابید. اگر نشان دهید که به ایشان به عنوان فرد توجه دارید، با آمادگی بیشتری به آنچه که می گویید گوش فرا خواهند داد. طریق دیگر جلسات خانوادگی است که طی آن می توانید در محیطی دوستانه و صمیمی به همسایگان و دوستان شهادت دهید. کسانی که مایل به رفتن به کلیسا نمی باشند، از این طریق جلب شده، سپس در کلیسا شرکت خواهند کرد.
۳- تبشیر از طریق حمایت
مهم است که در هر فعالیت بشارتی حامیانی در نواحی مختلف، نظیر موارد ذیل، وجود داشته باشد:
دعا. این امتیاز و مسئولیت هر عضوی است. از آنجا که ایمان آوردن افراد کار روح القدس است، هر چقدر در این زمینه تأکید کنیم، باز کم است.
حضور شخصی. شما با حضور خود در جلسات بشارتی، توجه و علاقۀ خود را نشان داده، باعث تشویق و تقویت واعظ می شوید. وقتی حقجویان می بینند که ایمانداران خوشحال و پر از محبت و توجه در کنارشان هستند، مایل می شوند که جزوی از آن گروه گردند. کمک مالی. شرکت در هزینه های ضروری، راهی عملی برای تقویت خدمت بشارت می باشد. حمایت مالی باعث برکت ایماندار می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر